Kamu Klik, Sofea suka :B

Thursday, December 9, 2010

PETUA MENGEMPISKAN PERUT

Di usia muda sudah berperut buncit?  Arrgghhhh!  Tidakkk....!  jangan biarkan hal ini membelenggu diri kita sehingga keyakinan kita untuk berhadapan dengan orang ramai dirampas oleh masalah ini!


Aku faham, ramai di kalangan muda-mudi masih tidak dapat mendapatkan produk atau perkhidmatan melangsingkan badan yang mahal atas sebab faktor kewangan apa lagi jika masih bergelar pelajar atau tidak bekerja!  Aku turut merasakannya....  Sob sob!


Oleh itu, aku ada petua yang turut diamalkan oleh aku sendiri dan kesannya juga agak bagus jika berdisiplin. :D


Petua ini mulanya aku google kat internet, cari di blog orang, hahah!  Tapi, kerana cukup menarik untuk aku kongsikan, aku isikan petua ini diblog sendiri.


PETUA APA???  MANA???


Ni dia...  amalkan!




  • Minum jus limau nipis/kasturi setiap hari.  Atau;
  • Minum air ramasan asam jawa yang disejukkan setiap hari.  Atau;
  • Minum teh tanpa gula + limau nipis/kasturi setiap hari.  Atau;
  • Minum teh tanpa gula + halia setiap hari.  Atau;
  • Minum teh hijau setiap hari!  Dan....
  • Exercise la....  Sit up, jogging, berjalan-jalan, turun naik tangga, etc.
Amalkan setiap hari, sehingga nampak kesannya.  Mudah kan? ^^
Tapi pastikan berdisiplin.

But!  Make sure :
Less sugar, less fast/junk foods, dan lain-lain yang membolehkan pembetukan lemak-lemak yang tidak diingini berlaku!

Good luck!





see yah!!! ;P

No comments: